"ställ mig inte i ett led, du får mig aldrig att stå still, jag fungerar inte då."

"Ingen Soldat"- Lars Winnerbäck

söndag 25 april 2010

BUP vs skolan

Nu i veckan ska vi ha möte med BUP.
Den här gången ska lillebrors fröknar komma med. De som har lillebror mest i skolan och på fritids.

Jag ser fram emot det. Men jag är också rätt nervös.
Personalen är duktiga och vill mycket, men kan inte så mycket om just ADHD.
Nu hoppas jag de kan få mer och bättre förståelse. Fler redskap att använda i skolan. Kanske få fler argument att lägga fram för rektor och skolledningen när de säger att det behövs fler resurser. Och mer utbildning.

Få dem att förstå att medicin är bara ett hjälpmedel. Allt annat måste också finnas. Små grupper. Tydliga instruktioner. Men utan att segregera. Lillebror måste få känna sig som en i den stora klassen fast han jobbar i den lilla gruppen.

BUP sa att om det behövs kallar de rektorn till möte senare.

Jag har sån förväntning. På att det ska bli positivt det här mötet.
Men tänk om....

Mamma

Inga kommentarer: