"ställ mig inte i ett led, du får mig aldrig att stå still, jag fungerar inte då."

"Ingen Soldat"- Lars Winnerbäck

söndag 25 april 2010

Stolt

Så var det en av veckans fotbollsträningar för lillebror.
Det gick super.

Han älskar dessa träningar, men många gånger blir det konflikter. Bollar kastas, det slits i tröjor, regler ändras efter någons humör...sånt som lillebror i sin diagnos har svårt att hantera. Svårare än andra barn.

Nu. Idag, märktes det rätt tydligt att medicinen gör nytta.
Alla moment fungerade super. En glad och lycklig lillebror gjorde allt som tränarna bad om.

Så kom det. Det jag bävar för varje träning.
Konflikt mellan två andra barn. Vad gör lillebror?
Normalt hade han lagt sig i, och sen hade allt negativt fokus hamnat på lillebror..
Men nu. Med medicinen i kroppen. En blick, och sen vände han ryggen till och fortsatte glatt med övningen!

Jag nästan grät. Jag var så rörd. Så stolt.

Och bäst av allt.
Lillebror är stolt över sig själv!

Mamma

Inga kommentarer: