"ställ mig inte i ett led, du får mig aldrig att stå still, jag fungerar inte då."

"Ingen Soldat"- Lars Winnerbäck

måndag 26 april 2010

Stök måndag

Måndagar brukar vara stökig.
Så även idag. Men det var en mindre stökig dag.

Kanske mest för att han inte var med på helklass musik. Vilket är så synd då han älskar musik, men klarar inte momentet med helklassen och ljud samtidigt.
Sen måste jag säga att den person som kommer (ej skolpersonal) verkar lite osmidig och opedagogisk.
Precis som gympaläraren. Gympa är nämligen också konfliktfyllt, då hon ställer krav på lillebror som han inte kan leva upp till.

Jag kan bli tokig!
Utbildning om ADHD till ALL skolpersonal borde vara obligatoriskt minst 2 gånger per år. För att få höra nya rön, nya ideer på arbetsmetoder och lära sig hur man bemöter dessa barn.

Hur som helst. Utbrott. Men ett mindre måndagsutbrott än vanligt!
Toppen!

Mamma

Inga kommentarer: