"ställ mig inte i ett led, du får mig aldrig att stå still, jag fungerar inte då."

"Ingen Soldat"- Lars Winnerbäck

tisdag 18 maj 2010

Att vara trött

Trött!
Hur blir du när du blir trött? Sur? Grinig? Lättirriterad?
Det blir jag i alla fall.Ofta kan jag också säga att jag är trött, så reta mig inte för guds skull!!!

Tänk då om du har låg impulskontroll, är hyperaktiv, dålig uthållighet och svårt att fokusera på det andra vill att du ska göra...Till detta har du svårt att utrycka hur du känner, och hur du vill att saker ska ske.
Och så blir du trött. Utan att kunna säga det. För du vet inte hur du ska tolka känslan. Eller så kan du säga att du är trött. Men du kan inte hantera den känslan.

Skulle du tro att det blir kaos?

Jag VET att det blir total härdsmälta!

Tänk om alla som jobbade med människor, och barn i synnerhet, skulle inse det här.
Hur jobbigt det kan vara för de med NPF.

Vad många barn som skulle få mindre skäll, och vad många kompisar som skulle få mindre stryk. Vad få utbrott det skulle bli, och hur mycket mer arbetsro det skulle bli för klassen. Alla har att vinna på att lärare och även arbetsgivare har mer kunskap om människor med NPF.

Att öka försåelsen och kunskap måste vara prioritet.
Det ska bli mitt nya mål.

Mamma

Inga kommentarer: