"ställ mig inte i ett led, du får mig aldrig att stå still, jag fungerar inte då."

"Ingen Soldat"- Lars Winnerbäck

onsdag 26 maj 2010

Värdelöst

Rektorn på lillebrors skola, har beslutat att klassen inte kommer få några extra resurser nästa år (då går de i 3:an). Motiveringen är "att klassen har ju varit så här stökig sen 6-års gruppen".......

Och?

Vad har det med saken att göra?
Och vad har de gjort för att underlätta för lärarna och få klassen att bli mindre stökig?
Jo de har haft en extra resurs (fritidspedagog som gått upp på heltid, och haft liten grupp där bla lillebror fått vara mycket). Det här har ju lett till att det börjar bli bättre. För lillebror är det som natt och dag, och även andra barn har mått bättre i liten grupp, och kunnat koncentrera sig och fått mer gjort under skoldagarna. Det har blivit mindre konflikter också pga detta.

Men nu ska den här resursen tas bort då? Hur kommer det sig?
Finns det bara budgettänk idag?
Från skolnämnden på kommunen säger de att det finns pengar. Rektor bestämmer hur de fördelas. Jag undrar var den här pengen hamnar i stället nu...

Motvind.
Igen.

Mamma

1 kommentar:

La vie et moi sa...

Hej!
Jag hittade dig hos Malene. Det är extremt viktigt att lärare och rektorer lär sig mer om adhd med mera. Det finns faktiskt rektorer som mer eller mindre tror att adhd är ett skällsord och inte ett funktionshinder. Jag har hittat ett flertal bloggande rektorer som uttrycker detta. Det finns mycket att förbättra... Vi får hjälpa varandra.