"ställ mig inte i ett led, du får mig aldrig att stå still, jag fungerar inte då."

"Ingen Soldat"- Lars Winnerbäck

torsdag 6 maj 2010

Skräpmat

Donken är väl inte alltid fel?
Vet att kosten är viktig. Speciellt om man har ADHD.
Den ska gärna vara GI. Alltså hålla blodsockernivån jämn.
Helst inte innehålla för mycket socker eller färgämnen.
Som för alla, men som jag säger extra viktigt för barn med hyperaktivitet/koncentrationssvårigheter/explosivitet.

Men när aptiten är nästan nere på 0 pga medicin, och han inte ätit lunch på skolan på en vecka (banan en dag, macka en annan, och idag lite lite fil..). Förra veckan åt han också jättedåligt både på skolan och hemma.

Han äter knappt något till middag heller. Trugade i honom några tuggor igår, samt en drickyougurt och en risifrutti till kvällsfika, så tycker jag att man får önska middag en dag som denna.

En cheeseburgare med strips (happy meal), samt mcflurry har gått i. Tog morötter också, men dem dissade han...

Äntligen ett helt mål mat.
Nyttigt eller ej!

Mamma

Inga kommentarer: