"ställ mig inte i ett led, du får mig aldrig att stå still, jag fungerar inte då."

"Ingen Soldat"- Lars Winnerbäck

måndag 10 maj 2010

Myshelg

Vi har haft en urmysig helg. Jag och lillebror var hemma själv. Storebror och pappa åkte till stugan.
Lillebror var faktiskt bjuden på kalas på lördagen. Då och då händer det!
Han hade haft jätteskoj, och jag har inte hört något om några problem under kalaset.

Även kvällen blev mysig. Vi kollade på Tv och knaprade popcorn.
Inte en enda tendens till att få ett utbrott på hela dagen. Borstade tänderna när jag bad honom, och pyjamasen tog han på utan att jag behövde påminna!!

Igår krattade vi tillsammans. Eller..jag krattade och lillebror hjälpte till att lyfta upp högarna i skottkärran och köra iväg med allt. Han ägnade också stor koncentration åt att med sekatör klippa av rotskott på vårt körsbärsträd, och sen kleta på trädbalasam på snittytorna. Han klarade detta på ett fantastiskt bra sätt. Blev inte irriterad när det inte gick, och slutförde också arbetet. Vilken prestation:)

När han skulle sopa av altanen gav han dock upp. Det var för tråkigt...Och jag förstår honom så väl!

Vi hann prata om rätt mycket under de timmar det tog. Om varför vi köpte huset, att det var en konstig tanke att storebror var yngre än vad lillebror är nu när vi flyttade in, och att han själv inte ens fanns! Att vi hade ett liv innan lillebror föddes tycker han är märkligt! Vi pratade om varför han nästan inte ringer kompisarna längre. Om varför han inte vill leka med bästisen.
Något vi får ta tag i!

Han önskade också att vi hade mer bär i trädgården. Så snart blir de inköp av jordgubbsplant och smultron! Några pallkragar ska jag fixa till detta.
Ett äppelträd till blir det också. Ett Rödluvan, som får goda röda äpplen om sensommaren.

Mamma

Inga kommentarer: