"ställ mig inte i ett led, du får mig aldrig att stå still, jag fungerar inte då."

"Ingen Soldat"- Lars Winnerbäck

tisdag 11 maj 2010

Om det ofattbara fruktansvärda händer...

Min mardröm är att detta ska hända med lillebror.
Att medicinen ska sluta fungera. Att lillebror, i sin frustration och brist på impulskontroll, ska skada någon i sin omgivning allvarligt.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7107165.ab

Lillebror är 8 år och när han fått sina utbrott på skolan, har personalen fått både slag och spott på sig. Ibland har det varit rivsår och nypmärken.

De unga pojkar som mördat sina flickvänner senaste åren, har i nästan samtliga fall haft "en psykisk störning". I något fall såg jag att det var ADHD det rörde sig om.
Trösten i detta elände är att dessa pojkar inte fått hjälp för detta. Det har fram till brottet begåtts varit ett oupptäckt handikapp.
Lillebror får hjälp. Och kärlek.

Jag måste tro att det ska räcka. Lillebror har ju ett gott hjärta bakom diagnosen.

Men dessa killar beskrivs ju också som snälla och rara, men med ett hett temprament när de blivit provocerade.

Ångesten finns där. Oron kommer aldrig släppa.

Mamma

Inga kommentarer: